31 Ara 2018

Kitapları karıştırırken içinden düşen not:) bana değil kitaplara..
İsmen hatırlamasam da hiçbir ayrıntıyı unutmuyorum. okadar uzun yıl akıl gelgit bende:)
"Bazı" kitaplara  gözüm gibi bakıyorum.
Kitaplardan sarkıyoruz nede olsa.;)


"Çoğunlukla bir kitaptan kurtulmak ona sahip olmaktan daha zordur.."

              
                    🌅





29 Ara 2018

🎑

Elektriğin icadından önce yazılan eserleri mum ışığında okumanın esprisini yapardık. Gereksiz bir antikalık gibi gelebilir kulağa, fakat bir yağlıboya resme mum ışığında baktığınızda, ne kadar iyi aydınlatılırsa aydınlatılsın, resmin normalde olduğundan çok farklı bir hal aldığını görürsünüz.


~onu hayattan alıp götürecek olanın yine bu olacağını bilemeden hayatını edebiyata adadı.

{Carlos Maria Dominguez}

28 Ara 2018

.


~Peki~

...

Meryem'e :) ..99 'aralık
Konya~Gece,Lanet olası kapuska, manzara
habide şu kafası dönen bebek. 
Aklımda kalan.


"...Çamaşır makinesi, araba, cd player, elektrikli konserve açacağı alın. Sağlığınıza dikkat edin. Kolesterolünüzü düşük tutun ve kendinize diş sigortası yaptırın. İpotekle ev alın. İyi bir ev için çalışın. Arkadaşlarınızı seçin. Hobileriniz için ayrı giysiler ve uyumlu çanta kullanın. Doğru dürüst bir çatısı olan, üç odalı pahalı bir daire kiralayın. D.I.Y’e gidin ve Pazar sabahı orada ne işiniz olduğunu düşünün. Kanepenizde oturun, televizyonun beyninizi yıkamasına izin verin, ruhunuzu o salak yarışmalara satın ve bir şeyler tıkının. Tüm bunları yaptıktan sonra intihar edin..Geleceğinizi seçin. Hayatı seçin.

Ama neden böyle bir şey yapayım ki? Ben hayatı seçmemeyi seçtim. Ben başka bir şey seçtim.

Neden mi?

Hiçbir nedeni Yok."
🕳

"Benim sorunum şu: ne zaman sahip olmayı çok istediğim bir şeye sahip olma olasılığı karşıma çıksa; arkadaş, ev, iş, eğitim, para filan, birden o şey bana çok aptalca ve anlamsız geliyor...""O kadar ki artık onu istemiyorum zaten!"

27 Ara 2018

Karda buzda markete kahve almaya git🐾
Kahveyi unut gel. Tam bir yarım akıllılık hali.. Filtre kahve yada çaya talim:/


Seviyorum..Bu kitabı çok :)

##
Sırf ziyaretçilerinin kütüphane raflarındaki kitaplara hayran hayran bakabilmeleri için mutfakta kahve hazırlama işini kasten uzatan bir filoloji profesörü tanıdım. Mevzunun tamamlandığını düşündüğü an elinde tepsi ve yüzünde tatminkar bir gülümse ile girerdi salona.

Kağıt Ev-JAGUAR KİTAP- Carlos Maria Dominguez



⛅☕🐦

GÜNAYDIN☕🌤





*Yılmaz Erdoğanı pek sevmesem de Kelebeğin Rüyası Filmini çok beğenmiştim. 

25 Ara 2018

🌙

Örmeye devam.🎽
Benimki sadece ☕ada çayı+🎶

24 Ara 2018

~------

Sonra koltuğunda arkasına yaslanıp parmaklarının uçlarını küçük bir çan kulesi gibi birleştirerek bana neden uyuyamadığımı, neden okuyamadığımı, neden yemek yiyemediğimi ve sonunda nasıl olsa ölecekleri için neden insanların yaptığı herşeyin çok saçma göründüğünü anlatacaktı.  


Doreen'in sezgileri güçlüydü. Ağzından çıkan her sözü benim içimden gelen gizli bir ses söylüyordu sanki. #

Birlikte kusmak kadar insanları birbirine yakınlaştıran bir şey yoktur..




Deli misin?"  
Ya sen nesin?" 

Sylvia Plath / Sırça Fanus


Tüm canlıların çok iyi dost olabileceğine muhteşem bir örnek Mat ve Pekka. "Herşeyi birlikte yaptık, herşeyi paylaştık ve o benim en iyi arkadaşımdı." diyen Evsiz Mat, geçen yıl Pekka 'yı kaybetti. En iyi dostumuzun kim olacağını kim bilebilir? DOSTLUK TÜRCÜ DEĞİLDİR‼ Em/pati ~

Son günlerde gördüğüm en duygu,sevgi yüklü fotoğraf:(  

23 Ara 2018

Peki.☁


🐦

.



Bütün denizlerde boğuldum. bütün
ateşlerde yandım. bütün akıl hastanelerinde yattım. dur durak bilmeyen bir kâşif gibi, uzun yollar boyunca yorgun ve terli, suskun ve bilge, aykırı ve sıradan, ölümcül ve doğurgan; aşkla tutkuyu, sadakatle ihaneti, hayatla ölümü, alçaklıkla erdemi, namusla namussuzluğu, yalanla doğruyu hep bir arada gördüm. işte bu yüzden, ne zaman sevişmek gelse aklıma, içime kan parçaları tükürdüm ve sonunda kendimi çaldım tanrıdan.
çakmak taşları gibi sözcükleri çarpa çarpa, belki yakacağım bu mektubu da...
hangi aynaya baksam, en usta aynacıların döktüğü bütün sırları deliyor suretim ve artık hiçbir şiire inanmıyorum. hiçbir yerden geliyorum ben ve hiçbir yere gidiyorum...
Uğur Özakıncı

şimdilik bukadar.


.

🐾


Bir öbeğin kıyısındaydı, sıradan bir sarı çiçek. Sigara yakmak için durmuştum, dalgın dalgın çiçeğe baktım. Sanki çiçek de bana bakıyordu, bilirsin ya, bu tür iletişimler ara sıra... Biliyorsun ne demek istediğimi, herkeste olur bu duygu, hani güzellik dedikleri şey. Hepsi buydu: Çiçek güzeldi, çok güzel bir çiçekti. Ve ben lanetlenmiş tim. Çünkü günlerden bir gün ölecektim hem de temelli. Çiçek güzeldi, gelecekte insanlar için her zaman çiçekler olacaktı. Birden damdan düşercesine hiçi anladım, hiçliği demek istiyorum, hiç. Ben bunun huzur olduğunu sanmıştım, bir zincirin son halkası. Oysa ölecektim. Luc zaten ölmüştü, bizler için bir daha hiç çiçek olmayacaktı, bir daha hiçbir şey olmayacaktı, hiç ama hiçbir şey, hiçlik de buydu işte. Bir daha hiç çiçek olmaması. Kibritin alevi parmaklarımı yaktı, acıttı.-cinayeti gördüm-

🐠

Sanırım balıklar akvaryumdan çıkmayı pek de öyle istemezler, cama dayanmazlar bile, burunlarını bile değdirmezler. -seksek-  

Julio Cortázar 


22 Ara 2018

🐦🐠Sevgili Arkadaşım

Bak şuradaki kurumuş dallı ağaç dersiniz,
ben oradaki serçeleri 🐦mavi gökyüzünü☁
hayatı görürüm.
Bakmak ile görmek.
Görmek ile anlamak..
Herşeyin yaşamın da ötesinde bir sır var.

"Uğur Özakıncı" 🐠
Nasıl sevdiysem bu yazarı
Her kitabından ikişer tane var..

21 Ara 2018

:(

Dost acı söyler...

"İnsanın kusuru mutlaka görülür. Bazı kimseler, sırf canımız sıkılması diye, doğruyu söylemeye çekinirler. Ama yakın dostlar, düzeltmemiz için onu söylemeyi borç bilirler. Yinede doğru söz bize acı gelir."


Bi tık fazla ağır geldi bana 😢


Ahmet Telli, 🌾


🐈
Bu bir mektup olsaydı
seni güldürürdüm mutlaka
fakat bu bir şiir, bağışla
seni yine güldürdüğüm için, bağışla
Bak ben kaldım, sen de
Kal! Karanlığa
bir yarım ekle yalnız
bir de yağmur kız ekle
ve kal istersen yarısı mavi
yarısı bordo bu ödünç şiirde..

19 Ara 2018

Agathadaimon dost kapısına..

yorumuna  cevap.. 🐱

iconium

Kuzeyli bir yolcu
Uğrar diyar-ı mevlana'ya
ve karşılaşır eski bir konukla
şimşekler çakarken semada 
Semaya durur hazreti Mevlana... 11.04.1999 A.🌑


Bizi bir tık daha fazla etkiliyor sanırım volkan  :) havası- suyu🌙aldığımız için mi ?

Sır; sırrı bilmeyenler için sırdır. Sırrı bilenler ise bilmeyenlerden kendilerini korumak için sırlanırlar. Cemali, celali ve kemali tüm güzellikleri gönül gözüyle gören, can kulağıyla dinleyen kamil insanların en ön saflarında Sırr-ı Celal lakabıyla bildiğimiz Şems-i Tebrizi 

Agathadaimon'a
⛪🎄
güzellik, birlik, beraberlik dolu, her zaman bir öncekinden daha güzel ve mutlu bir bayram diliyorum."💞🍷🎄



Sevi 'ile

18 Ara 2018

Küçük İskender🍃


☕🌑

Neden bilmem kitaplığım bukadar dağılıyor.
Eşinirken bulduğum 
AHMAK-I HAYAL  biri ısrar ile aldırmıştı.
Dilimi ağır geldi zamanı mı değildi bugüne nasipmiş okumak..


🐾


15 Ara 2018

..

Sonra, yine  bir kez gecenin ortasında sorar: Şu sıra yılın hangi vakti?
Kış öncesi, Hala sonbahar,dersiniz.
Bir de, bu işitilen ne ? Diye sorar.
Deniz,dersiniz.
Nerede?diye sorar.
Orada, odanın duvarının ardında, dersiniz.
Yeniden dalar. _
Uykuya dalmıştır bile.
Güç işitilir bir sesle:
Ölümden öleceksiniz,der.
Ölümünüz başladı bile.
Ağlarsınız. ağlamayın,değmez, şu kendinize ağlama alışkanlığını  bırakın, değmez der.
Ölüm hastalığı /Marguerite Duras

:))

~troçki~

💫🌛


🐾

14 Ara 2018

🐈

                                  Hasan Ali Toptaş

📖🚂☕


..Anlamak için insanın bazı eksik yönleri olmalı.
Tehlikeli Oyunlar, 



13 Ara 2018

💫

Olağan Mucizeler 

 Hayat insanı hafızanın bir adasından diğerine atıp duruyor...Bazen hatırlıyorsun.
Ama hatırladığın şeye bir isim takmaya kalkıştığın  an, o uçup gidiyor...
Hayatın içinde ölüm olduğunu henüz bilmediğimiz bir zamann..
Ölüm Bütün Oyunların içine sızı verir..
......
Hayat dolambaçlı nice yol açıyor insanların önüne.
Yol hiç bitmeyecekmiş gibi

geliyor,Ayaklarının yere bastığını bile unutuyorsun,
Bazen duruveriyorsun oracıkta, bir bakıyorsun ki yol hala kayıyor ayaklarının altında
o zaman anlıyorsun.. bir yerlere varmak için yolda değilsindir..yolda olduğun için yoldasındır, ..

ne yalnız ne 2 kişi..
hiç bir şey değişmez yolda olmanın kendisi
asildir,,  Bence sen sihrini kaybetmişsin ,,,,



199.. Aralık / Konya
~Devlet Tiyatrosu~



12 Ara 2018

💫🌨

🎬🎥 Godot'yu Beklerken..

🎥Sevdiğim replikler den biraz:)  okunup çizikler atılası kitap:) 

-Şu küçük buluta bak.
-Nerede?
-Şurada  en tepede
-ee? Öyle harika olan şey ne burda?
---
Vladimir: Bu kadar çabuk nasıl unutabilirsin?
Estragon: Ben öyleyim. Ya hemen unuturum, ya da hiç unutmam.
//
1V- Ağaca bak, baksana ağaca.
E- Dün de yok muydu orada?
V- Vardı. Anımsıyorsun ha? Kendimizi ne güzel asacaktık. Evet, öyle. 
Ne-gü-zel-a-sa-cak-tık. Ama sen istemedin. Anımsamıyormusun?
//
-Mutsuzum.
-Sahi mi? Ne zamandan beri?
-Unutmuşum.
 //
Akıl onu kaybetmekten korkanlara kene gibi yapışırdı. Ya kaybetmeyi umut edenlere.

**
Bir kişiye gerektiğinden fazla değer verirsen, ya onu kaybedersin ya da kendini mahvedersin. 



11 Ara 2018

☁💮

~Tenekeden Orkestra~

İki gündür kitabın elime geliyor
Kimbilir ne düşünmeliyim :)
İyimisin. Herşey yolunda mı? 
💮
Dostçakal

-Ya aferin bana:) 



8 Ara 2018

🐜🐝🐞🌻Resin & Reçine


Keşke sevdiğimiz yada bize mutluluk veren 
her şeyi reçinelesek. :)


(evde,bahçede bulduğu ölü böcekleri,çiçekleri işine yarar mı
diye soran pek sevgili dostlarım var. Seviyorum sizi)

7 Ara 2018

💫. 🌌. 🌃. 🐦


Gelmiş Bulundum
Ben mişim---neymiş?---su sesiymiş 
Oymuş---cam kırıkları gibi gövdemi yakan--- 
Yanağında sardunya kokusuyla yazdan 
Kimmiş o gelen ya giden kimmiş 
Bir yabancı mı , yoksa bir ermiş 
Değilmiş, bir çağrı bile yokmuş uzaktan. 

Güneş mi batarmış bir özel isim bitirir gibi 
Yanmış bir ağacın yaprakları mıymış kımıldayan 
Ne kalmış bir önceden ya da bir sonradan 
Kim koparmış dalından bu yabani incirleri 
Ya kimmiş kıyıya çeken hayalet gemileri 
Ne yazılmış nereye bu garip kargaşadan. 

Yıldızlar, büyülü ülke, adımı unutturan 
Bir kaya, bir ot, bir akarsu 
Hangi yaz şarkıcılarının ürpertili korosu 
Ki bütün ölüleri sağa çıkaran 
Ve kenti bir ölüm derinliğine salan 
Yani bir gül solarken bir gülün açma korkusu. 

Şiirler yazdım, kitaplar okudum 
Elime bir bardak aldım, onu yeniden oydum 
Derinlerde kaldım böyle bir zaman 
Kim bulmus ki yerini, kim ne anlamış sanki mutluluktan 
Ey yağmur sonraları, loş bahçeler, akşam sefaları 
Söyleşin benimle biraz, bir kere gelmiş bulundum.

......Edip Cansever

~Gökyüzünden  düşen her kuş tüyü  tanrıdan bir mesaj .~

Ekip/biçmek🌱

Çiçek seçerken yanımdaki bayan ay hiç sevmem:/ çiçek pislik yapıyor evde dedi..
-Siz gerçek misiniz dedim..Bir süre bakıştık :)

Meraklısına /
Kalanchoe/ seçil ;)


- Cevap-👭-Seçil'e

Hayat her zaman cömert davranmaz bize,
tersine çoğu kez zalimdir.
her zaman aynı fırsatları sunmaz,
toyluk zamanlarını ödetir.
hoyratça kullandığımız arkadaşlıkların,
eskitmeden yıprattığımız dostlukların,
savurganca harcadığımız aşkların hazin hatırasıyla
yapayalnız kalırız bir gün
bir akşamüstü yanımızda kimse olmaz,
ya da olanlar olması gerekenler değildir..m.a.

Biz hep 👭💓


6 Ara 2018

🌬 🐈🐩 🌨.


#SOKAK HAYVANLARI İÇİN KAPINIZIN ÖNÜNE BİR KAP YEMEK BIRAKIN..
SOĞUKLA MÜCADELE EDERKEN ,HİÇ OLMAZSA KARINLARI TOK OLSUN... #

Bu gece kar var,hava çok soğuk. En azından çöpün kenarına yiyecek birşeyler bırakalım. Empati biraz lütfen..

☕🌨❄

🌨
Pek çok okunmaktan cildi ayrılan kitabım
Pek sevgili palomar'ım

Bay Palomar, kıyıda ayakta duruyor ve bir dalgaya bakıyor. Kendini dalgaları hayranlıkla seyretmeye kaptırmış değil. Kaptırmış değil, çünkü ne yaptığını çok iyi biliyor. Bir dalgaya bakmak istiyor ve bakıyor. Hayranlıkla seyretmiyor, çünkü hayranlıkla seyretmek için, elverişli bir yapı, elverişli bir ruhsal durum ve elverişli dış koşulların bir araya gelmesi gerekli: Ve Bay Palomar, ilke olarak hayranlıkla seyretmeye karşı olmasa da, bu üç hiçbiri yok kendisinde. Kısacası, bakmayı amaçladığı "dalgalar" değil, tek bir dalga, hepsi bu: Belirsiz duyumlardan kaçınmak istediğinden, her eylemi için sınırlı ve kesin bir amaç belirliyor..
""
Evrendeki herşeyin bağlantılı ve karşılıklı olduğu düşüncesi, bir an olsun aklından çıkmıyor. Yengeç Bulutsusu'ndaki bir ışıma değişikliğinin ya da Andromeda'daki küresel bir kümelenmenin, pikabının çalışması ya da salata tabağındaki tereotu yaprakları üzerinde bir etkisinin olmaması düşünülemez..by palomar..

5 Ara 2018

.


 🌻☕içimden geçen mi ?




3 Ara 2018

🐈🎥🎬


"Aslında biz iki zihne sahibiz; birisi düşünüyor, diğeri ise hissediyor.."
Duygusal zeka / Daniel G.

.....